Overig

Dag van het Literatuuronderwijs

Op 2 december 2010 organiseren Passionate Bulkboek en Stichting Schrijvers School Samenleving de Dag van het Literatuuronderwijs. Dit symposium is bestemd voor docenten Nederlands en CKV, (school)mediathecarissen, educatief medewerkers van bibliotheken en andere culturele instellingen. Het thema is dit jaar ‘Waar gebeurd?: over feit, fictie en verbeeldingskracht’. Ook dit jaar biedt de organisatie een beperkt aantal aankomend docenten de gelegenheid dit symposium bij te wonen tegen een speciaal studententarief. Voor € 74,50 (50% korting) kunnen geïnteresseerde studenten het programma bijwonen en aan workshops deelnemen (indien nog plaats), zich op de informatie- en mediamarkt laten informeren over (nieuw) lesmateriaal en vakliteratuur en deelnemen aan de uitgebreide lunch. Inschrijving studenten Inschrijven kan via het inschrijfformulier (graag expliciet vermelden dat het om een student gaat en tevens studentnummer vermelden) op de website www.dagvanhetliteratuuronderwijs.nl/inschrijven. Deelnemers ontvangen een bevestiging in oktober. Studenten dienen op de dag zelf het inschrijfgeld te voldoen op vertoon van hun collegekaart. Programma Meer informatie over het programma vindt u op de website www.dagvanhetliteratuuronderwijs.nl/sessies. Het symposium bestaat uit lezingen, presentaties en workshops. Er is een literaire wandeling en vele mogelijkheden tot “Kennismaken met…”. Ook is er een uitgebreide informatiemarkt. Tijdens het symposium kan men op een aantrekkelijke en interessante manier kennis maken met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van literatuuronderwijs. De dag maakt (aankomend) docenten bewust van het belang van het werk dat zij doen. Het aanbod van de Dag van het Literatuuronderwijs is divers en iedere aanwezige kan rekenen op een inspirerende dag. Dag van het Literatuuronderwijs, donderdag 2 december 2010 in de Doelen, Rotterdam, van 10.00 – 17.00 uur (deuren open vanaf 09.00 uur). Kosten voor studenten: € 74,50 (normale prijs: Є 149, -). Aanmelden en meer informatie: www.dagvanhetliteratuuronderwijs.nl.