Overig

Heineken lezing Geoffrey Parker

Op woensdag 26 september geeft Prof. Geoffrey Parker in Utrecht zijn Heineken-lezing getiteld: “The crisis of the 1590s reconsidered: Philip II, his enemies and climate change” Geoffrey Parker, Distinguished University Professor and Andreas Dorpalen Professor in History aan Ohio State University, is een van ’s werelds bekendste vroegmodernisten. Hij schreef baanbrekende boeken over de Militaire Revolutie, het Spaanse Wereldrijk, de ‘Crisis van de 17e eeuw’, en over de Nederlandse Opstand. Op 27 september zal Prins Willem-Alexander aan hem de Heineken Prize for History 2012 uitreiken. De Heineken Lecture in History 2012 wordt georganiseerd door het Utrecht Centre for Early Modern Studies (Universiteit Utrecht) en het Amsterdams Centrum voor de Studie van de Gouden Eeuw (Universiteit van Amsterdam). Plaats van handeling: Belle van Zuylenzaal, Akademiegebouw, Domplein Utrecht, inloop van 15.30, start lezing 16.00, einde 17.30 uur.