Eurocampus interculturele communicatie

De Portugese televisie (RTP 2) zond op 31 oktober 2012 een reportage uit over de Eurocampus Interculturele Communicatie aan de Universida Aberda Coimbra. Dit Europees masterprogramma wordt verzorgd door een samenwerkingsverband van negen Europese universiteiten, waaronder de Universiteit Utrecht. Vanuit Utrecht nemen vijf studenten van de master Interculturele Communicatie deel aan dit masterprogramma. Jan D. ten Thije (Departement Nederlands) verzorgde een cursus over luistertaal. Luistertaal is een vorm van meertalige communicatie, waarin beide sprekers hun eigen taal spreken en die van de ander kunnen verstaan. Volgens het programma levert deelname aan de Eurocampus een concrete bijdrage aan Europese integratie.