Stages bij universiteitsbibliotheek

In je bachelor- en masterfase van je opleiding kun je bij de Utrechtse universiteitsbibliotheek stage lopen. Je kunt er tijdens je stage onderzoek doen, bijvoorbeeld over de volgende onderwerpen: – boekcollecties van auteurs die door de UBU bewaard worden (zoals die van Balthasar Huydecooper (1695-1778) – boekencollecties van instanties zoals kloosters die door de UBU bewaard worden – presentatiemogelijkheden van de Utrechtse Bijzondere Collecties op Wikipedia – versierde boekbanden, zoals stempelbanden waarop met handstempels versiering is aangebracht (op de afbeelding hiernaast zie je bijvoorbeeld de stempelband van Hs. B. van Hadewych dat in Brussel bewaard wordt) – de iconografie van geïllustreerde handschriften Je wordt tijdens de stage begeleid door conservator Bart Jaski. Wil je meer weten over de mogelijkheden, kun je mailen met Els Stronks van de afdeling vroegmoderne Nederlandse letterkunde.