Overig

Congres The Power of Satire

Op 17 en 18 januari vindt in Utrecht de afsluitende conferentie plaats van het NWO-onderzoeksproject The power of satire, dat geleid wordt door Marijke Meijer Drees (die in 2011 van Utrecht naar Groningen verhuisde en toen de opleiding Nederlands in Utrecht verliet) en Sonja de Leeuw (televisiewetenschappen, UU). In dat project onderzocht een team van o.a. 2 phd’s (onder wie Ivo Nieuwenhuis) en 1 post doc het cultuurverschijnsel satire door de tijd heen, niet westers en westers, vanuit de twee invalshoeken intermedialiteit en interculturaliteit. De projectbeschrijving is te lezen op www.powerofsatire.org. Tijdens de conferentie, Satire Across Borders getiteld, zullen naast 4 keynotes, zo’n 30 kortere lezingen worden gehouden door onderzoekers van binnen en buiten Europa. Alle gegevens over de verdere opzet van de conferentie, inclusief de jongste versie van het programma, vind je hier. Voor studenten en phd’s is de toegang gratis. Wel graag registreren – hoe dat moet, staat op de genoemde site.