Overig

Amerikaanse partner van het Emblem Project Utrecht krijgt NEH grant

De Amerikaanse partners van het Emblem Project Utrecht, Mara Wade en Tim Cole van de University of Illinois, hebben een NEH grant van 600.000 dollar gekregen voor het verder ontwikkelen van Emblematica Online: een portal waarin uiteindelijk ruim 300 embleem boeken doorzoekbaar zullen worden gemaakt. Daaronder de al gedigitaliseerde Nederlandse bundels die het Emblem Project Utrecht in beheer heeft, maar ook tal van nieuwe collecties waaronder ook weer Nederlandstalige. Alle partners (naast Illinois en Utrecht ook Glasgow University en de Getty Research Library) zullen met de collecties onderzoek gaan uitvoeren om de infrastructuur, zoekinterfaces en metadata-codering voortdurend te testen en zo nodig bij te stellen.