Overig

Opleidingen Nederlands opnieuw geaccrediteerd

NVAO Afgelopen januari heeft de visitatiecommissie Taal- en letterkunde de talenopleidingen van de Universiteit Utrecht bezocht, waaronder de bachelor en de deeltijdmaster Nederlandse taal en cultuur. Nu is het eindrapport van die commissie uitgekomen en het resultaat is dat beide opleidingen opnieuw een accreditatie hebben gekregen. Het rapport is in principe openbaar, maar er staat weinig spectaculairs in. Er is heel weinig kritiek en er zijn ook nauwelijks aanbevelingen. Het bestaat vooral uit een beschrijving van twee opleidingen waarin volgens de commissie staf en studenten op een goede manier met elkaar omgaan. Met andere woorden: het beeld wat wij van onszelf hebben, wordt nu door de beoordelende instantie bevestigd. Paul Wackers (onderwijsdirecteur)