evenement

1 oktober: avond over vakbeoefening

Vanaf september 2014 is er niet alleen veel aan het onderwijs van de opleiding Nederlands veranderd, er is ook een groeiende aandacht voor het thema vakbeoefening. Er worden momenteel verschillende projecten uitgedacht waarmee studenten gedurende hun opleiding leren nadenken over de plek van neerlandici in de samenleving. Met welke discussies kun je als neerlandicus te maken krijgen, in welke werkvelden kun je als afgestudeerde aan de slag? Om deze zogeheten leerlijn vakbeoefening te verstevigen, wil de opleiding alumni en studenten vaker met elkaar in contact brengen. Alumnivereniging Nedwerk en studievereniging Awater helpen daar graag aan mee. Daarom organiseren Nedwerk en Awater, in samenwerking met de opleiding, op 1 oktober 2014 een avond voor alumni én studenten. Verschillende alumni (uit de wereld van het onderwijs, het vertalen, de tijdschriftenwereld) komen vertellen en discussiëren over hun beroepsleven. Frits van Oostrom, zelf alumnus van de opleiding, geeft een lezing over het belang van de oriëntatie op vakbeoefening. Docenten en studenten zijn van harte uitgenodigd op 1 oktober in de Sweelinckzaal (Drift 21, Utrecht). De inloop is vanaf 19.30 uur, om 20.00 uur begint het programma. Graag willen we jullie vragen vooraf je aanwezigheid te bevestigen aan Carmen Verhoeven (c.verhoeven@uu.nl).