evenement

Symposium over stemhulpen: zegen of onzin?

In verkiezingstijd spelen digitale stemhulpprogramma’s zoals Stemwijzer en Kieskompas een steeds grotere rol. Bregje Holleman en Naomi Kamoen onderzochten samen met onderzoekers uit Amsterdam hoe de stemhulpen ingevuld worden, en hoe de formulering van stellingen en vragen invloed heeft op het antwoord dat mensen geven. Het onderzoek is gesubsidieerd door NWO en uitgevoerd in nauwe samenwerking met de gemeente Utrecht, en met stemhulpbouwer Kieskompas. De resultaten presenteren van dit onderzoek worden op dinsdag 4 november van 14.00 tot 17.00 uur in het stadhuis Utrecht (raadzaal) gepresenteerd. Deelname is kosteloos. Graag uiterlijk 29 oktober aanmelden per mail via de Universiteit van Amsterdam bij het secretariaat van de onderzoeksschool: ascor-secr-fmg@uva.nl. Zie hier het programma.