Overig

NWO honoreert nieuw project over annoteren

NWO heeft een ‘Alfa Meerwaarde’-aanvraag gehonoreerd voor een project over het annoteren van gedigitaliseerd erfgoed, ingediend door Arnoud Visser (Hoofdaanvrager, Vroegmoderne Letterkunde) en Jan Molendijk (Universiteitsbibliotheek). Het doel is om hiermee voort te bouwen op het werk van Annotated Books Online. De explosieve toename van gedigitaliseerd erfgoed biedt unieke kansen om historische bronnen te verrijken met kennis van allerlei gebruikersgroepen (professionele tot amateurhistorici). In dit nieuwe project werken historici met de wetenschappelijke uitgeverij Brill, Museum Huis Doorn en de Utrechtse Universiteitsbibliotheek samen om op basis van een bestaand prototype een ontwerp te maken voor een multi-inzetbare annotatietool.