Overig

Gezocht: student Nederlands met behoefte aan bijbaan en/of onderzoeksobject

Collega’s van de opleiding Duits zouden graag de taaltalenten van studenten Nederlands inzetten bij de opvoeding van hun tweetalige zoon: een bron van inkomst – en wellicht wel mooie input voor onderzoek naar tweetaligheid? “Wij zijn vanaf maart op zoek naar een oppas aan huis voor onze zoon van 3. Hij is tweetalig (Nederlands/Duits). Nederlands heeft hij tot nu toe op de opvang en uit de omgeving geleerd. Onze thuistaal is Duits. We willen graag dat hij in het laatste jaar voordat hij naar school gaat nog veel contact met het Nederlands heeft – verhalen voorlezen, zingen, alledaagse kinderdingetjes doen (knutselen, spelen, naar buiten gaan, muziek maken, koken …). Lijkt je dit leuk en kun je tot in ieder geval februari 2017 elke dinsdagmiddag tussen 11:30 en 17:00/18:00 in Lombok oppassen? Neem dan alsjeblieft contact op met ons: d.abitzsch@uu.nl Hartelijke groet, Stefan & Doris”