Vacatures en oproepen

Oproep: waar moet het heen met de neerlandistiek?

Dit is een oproep aan alle studenten Nederlandse Taal en Cultuur. Ter ere van de afsluiting van het lustrumjaar 200 jaar Neerlandistiek in Utrecht, dat in april feestelijk werd geopend met onder meer een jubileummagazine, brengt Spraakwater een extra dikke editie uit. Daarvoor zijn we op zoek naar prikkelende ideeën over de neerlandistiek van nu en in de toekomst.

Waar moet het heen met de neerlandistiek? We zijn benieuwd naar jullie visie op die vraag en nodigen jullie uit voor een korte bijdrage aan de discussie. Waar zie jij de neerlandistiek terug in de samenleving – of waar zou je dat juist graag zien? Wat antwoord je op mensen die vragen wat je er ‘nou’ mee kunt? Wanneer ben jij als neerlandicus het hardst nodig?

Uit de inzendingen wordt een selectie gemaakt die wordt gepubliceerd in Spraakwater. Als klap op de vuurpijl zal een aantal studenten gevraagd worden voor een interview dat wordt gepresenteerd in een korte film over de neerlandistiek in Utrecht, waaraan momenteel wordt gewerkt.

Je bijdrage telt circa 150 woorden, in een vorm naar keuze. De deadline is 23 maart. Inzendingen mogen naar Levi Remijnse: l.remijnse@uu.nl