Vacatures en oproepen

Vooys zoekt redacteurs!

Vooys, tijdschrift voor letteren, is vanaf mei op zoek naar enthousiaste nieuwe redacteurs (m/v). Vacatures voor eindredactie en PR staan open voor sollicitatie, voor alle geesteswetenschappenstudenten van Nederland die zich graag bezighouden met literatuur. Aanmelden kan tot vrijdag 14 april.

Vooys is een literairwetenschappelijk tijdschrift over letteren en het raakvlak met andere disciplines en verschijnt vier keer per jaar. Het wordt al 34 jaar samengesteld door studenten van de verschillende universiteiten van Nederland, die iedere woensdagavond vergaderen van 19.30 tot 22.00 uur in Utrecht. Het is dus belangrijk dat je woensdagavonden beschikbaar bent; er wordt van je verwacht dat je hier in principe iedere week bij aanwezig bent. In het blad verschijnen (wetenschappelijke) artikelen van allerhande academici (van promovendus tot (emeritus) hoogleraar), maar we bieden ook een podium aan studenten en mensen uit het literaire veld. Als redacteur draag je zorg voor het samenstellen van de inhoud van de nummers, door te brainstormen over actuele of anderszins boeiende thema’s en draag je opties aan (auteurs die in Vooys zouden kunnen publiceren). Iedere week bereid je voorafgaand aan de vergadering de binnengekomen kopij grondig voor. Deze kopij wordt besproken tijdens de vergaderingen. Je onderhoudt contact met auteurs, draagt zorg voor de verspreiding van Vooys en neemt zo nu en dan een interview af voor het blad. Daarnaast heeft iedere redacteur een nevenfunctie.

Zie voor de taakomschrijvingen en meer informatie over het werken bij Vooys: http://tijdschriftvooys.nl/redacteurs-gezocht/

Ben je enthousiast geworden en wil je graag vanaf mei deel uitmaken van de Vooysredactie? Mail dan ten laatste op vrijdag 14 april om 17.00 uur een korte motivatie en beknopt CV naar redactie@tijdschriftvooys.nl t.a.v. Noortje Maranus.