Overig

Even voorstellen: Geertje Wilmsen

Hallo allemaal!

Graag stel ik me op deze manier aan jullie voor. Ik ben Geertje Wilmsen, de nieuwe coördinator stages, alumni en arbeidsmarkt bij het departement Talen, Literatuur en Communicatie. Sommigen zullen mij al kennen omdat ik het afgelopen jaar de master Neerlandistiek heb gevolgd aan de UU.

Met mijn nieuwe baan zorg ik ervoor dat TLC’ers zo goed mogelijk voorbereid zijn op de arbeidsmarkt. Dat doe ik door evenementen te organiseren, contact te onderhouden met mogelijk interessante (stage)organisaties en studenten en alumni met elkaar in contact te laten komen, het liefst gecombineerd. Een voorbeeld daarvan is de bijeenkomst met de boekverkopersbond die afgelopen dinsdag plaatsvond waar masterstudenten en jonge alumni werden bijgepraat over de stand van zaken in het boekenvak en mogelijke banen in de sector. Naast het organiseren van zulke bijeenkomsten adviseer ik studenten die graag stage willen lopen over de mogelijkheden en over hoe ze kunnen zorgen dat ze het meeste uit een stage halen.

Op dit blog zal ik regelmatig interessante vacatures posten en Utrechtse neerlandici in beeld brengen. Wat hebben zij aan hun studie gehad? Wat voor baan hebben ze nu? Wat adviseren zij huidige studenten? Op deze manier wordt het leven na de studie (ja, dat is er!) hopelijk wat tastbaarder.

Heb je vragen, opmerkingen of ideeën? Loop binnen op kamer 1.59 op de Trans of mail me op g.wilmsen@uu.nl.

Avond met Koninklijke Boekverkopersbond, 3 oktober 2017

KBB-directeur Michael van Everdingen vertelt