Ondernemerschap voor masterstudenten

Denk je eraan voor jezelf te beginnen? Freelancer te worden? Wil je werken aan je professionele profilering van je wetenschappelijke kennis en vaardigheden? Volg dan in periode 3 de master-keuzecursus Ondernemerschap voor Geesteswetenschappers. Meer informatie vind je in de onderwijscatalogus.

In deze cursus leer je een verbinding te leggen tussen je vakmatige expertise en de maatschappij, met name door van een (verkoopbaar) idee een ondernemingsplan te maken. We bestuderen relevante literatuur over ondernemerschap en zelfprofilering, en we hebben verschillende alumni te gast die komen vertellen over hun carrière als zelfstandig ondernemer. Op basis van alle opgedane kennis maak je een ondernemingsplan dat aan een startup-check wordt onderworpen. Daarnaast krijg je workshops over onder meer acquisitie en pitchen, en leer je hoe het werkt met belastingen, contracten en intellectueel eigendom.