Onderwijs

Eerstejaars over de relatie tussen het schoolvak en de universitaire studie Nederlands

Deze week verschijnen artikelen van eerstejaarsstudenten op Neerlandistiek.nl. Later dit jaar en begin volgend jaar verschijnen ook artikelen in het tijdschrift Vaktaal. De artikelen werden geschreven op uitnodiging van de redactie van het tijdschriftEen aantal eerstejaarsstudenten Nederlands en Taal en Cultuurstudies (met de richting Nederlands) dat heeft deelgenomen aan de cursus Literaire Teksten werd gevraagd na te denken over de positie van het schoolvak Nederlands en hoe dit vak zich verhoudt tot de universitaire studie. De artikelen van Marlou Flos en Mariska van den Hove verschijnen in de twee eerstvolgende nummers van Vaktaal, de artikelen van vier andere studenten worden deze week gepubliceerd op Neerlandistiek.nl. Het eerste stuk, van Julia van den Beld, is nu al te lezen.