Reuring in de media over Nederlandstalig Nederlands

Afgelopen week zijn verschillende mediaberichten verschenen over de verengelsing van het hoger onderwijs, meer in het bijzonder onze eigen opleiding Nederlands. Aanleiding was het opiniestuk van Lotte Jensen (Radboud Universiteit Nijmegen) in de Volkskrant afgelopen vrijdag (15 december). Een instemmende en aanmoedigende reactie kwam vandaag (18 december) van Henriette Louwerse, voorzitter van de Internationale Vereniging voor de Neerlandistiek (IVN). Utrechtse geluiden zijn er ook, want Lotte Jensen schrijft dat de Nederlandse literatuur nergens meer op RMA-niveau kan worden bestudeerd, maar wij hebben mooi wel de Nederlandstalige Researchmaster Nederlandse literatuur en cultuur: bekijk het artikel op DUB en de tweet van de Universiteit Utrecht.