13 maart 2018
Drift 21, zaal 006

RMA Nederlandse Literatuur en Cultuur presenteert: Stagenacht!

Hoe kun je als letterkundige ander licht werpen op de collectie van het Rijksmuseum? Wat kun je met jouw academische achtergrond bijdragen aan het Vlaams-Nederlandse cultuurhuis deBuren? Wat voor onderzoek vindt er eigenlijk plaats op instituten buiten de Universiteit Utrecht en hoe kun jij je bewegen in contexten buiten de academische muren? Ben je nieuwsgierig naar antwoorden op deze vragen? Kom dan op dinsdag 13 maart naar de stagenacht van de RMA Nederlandse Literatuur en Cultuur. Op deze avond presenteren tweedejaarsstudenten samen met hun stagebegeleider het onderzoek dat ze gedurende hun stagemaanden hebben gedaan en zullen er door andere studenten columns worden voorgedragen over hun stage-ervaringen. Aan het einde gaan we met elkaar een discussie aan over onder meer de maatschappelijke waarde van academisch onderzoek. Na afloop kan er bijgekomen en genetwerkt worden op een afsluitende borrel.

Voor de tweedejaars van de RMA een mooie gelegenheid om erachter te komen wat hun jaargenoten in de afgelopen maanden hebben gedaan en waar ze geweest zijn, voor de eerstejaars een uitgelezen kans om inspiratie op te doen voor hun eigen stage volgend jaar. Voor andere geïnteresseerden biedt deze avond een bijzonder inkijkje in wat er allemaal gebeurt in de RMA Nederlandse Literatuur en Cultuur en kan er ontdekt worden welke mogelijkheden er zijn voor letterkundigen in algemenere zin.

Wat: Stagenacht RMA Nederlandse Literatuur en Cultuur

Wanneer: dinsdag 13 maart 2018

Hoe laat: 19.00 – 21.45

Waar: Drift 21, 006