Stageplek bij LKCA: verkennend onderzoek naar creatief schrijven

Het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA) is op zoek naar een stagiair(e) die een verkennend onderzoek wil uitvoeren over creatief schrijven.

Meer dan 1,1 miljoen Nederlanders doen aan creatief schrijven in hun vrije tijd. Maar aan welke (nieuwe) vormen van creatief schrijven doen zij? Hoe verenigen amateurschrijvers zich en waar liggen hun behoeften en vragen? En ook de schrijfprofessionals, waar liggen hun behoeften en vragen? Middels een verkennend onderzoek ga je op zoek naar de antwoorden op deze vragen om een beeld te krijgen van de huidige ontwikkelingen op het gebied van creatief schrijven. De uitkomsten hiervan bundel je samen met LKCA in een digitale publicatie.

Wat ga je doen?

In het kader van het verkennend onderzoek ga je o.a. deskresearch uitvoeren en werk je mee aan het uitvoeren van inventarisaties. Je bezoekt activiteiten en neemt interviews af in het kader van de verkenning.
In overleg met LKCA is het mogelijk om deze stage te combineren met een stageopdracht of –onderzoek vanuit je opleiding. Neem hiervoor contact op met Liselore Rugebregt.
Omvang: In overleg (min. 3 maanden voor min. 2 werkdagen in de week).

Wie ben jij?

Jij bent een HBO of WO student in de richting van literatuur/media/kunst & cultuur of aanverwant. Vanzelfsprekend heb je affiniteit met creatief schrijven. Je kunt zelfstandig werken, durft om hulp te vragen wanneer nodig én je mening te geven. Je kunt goed schrijven en verbaal weet je je ook goed te redden als je contacten legt in het veld en interviews afneemt.

Wat biedt LKCA?

Een stagevergoeding, flexibele werktijden en een werkplekje in één van de mooiste historische panden van Utrecht.

Zie jij deze stage wel zitten?

Mail dan voor maandag 26 maart 2018 je motivatie en een beknopt cv naar LiseloreRugebregt@lkca.nl. Voor vragen kun je ook bellen: 030 711 51 36 (ma/di/wo).

De organisatie

Het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA) wil dat iedereen goede cultuureducatie krijgt (op school én in de vrije tijd) en dat iedereen mee kan doen aan culturele activiteiten. Met dit doel ondersteunen zij professionals in cultuureducatie en cultuurparticipatie.

LKCA verzamelt informatie over cultuureducatie en cultuurparticipatie en bundelt, filtert en verrijkt die. Ze delen deze kennis en informatie via hun website, publicaties en bijeenkomsten. Ze doen onderzoek en ontsluiten onderzoek van anderen. Ze brengen professionals uit het hele land in contact met elkaar om van elkaar te leren of samen te werken. Ze signaleren de grote ontwikkelingen binnen en buiten de sector en zetten samen met het veld ook nieuwe ontwikkelingen in gang.

Hier vind je de stagevacature op de website van LKCA.