Vacatures en oproepen

Stage bij de Taalstudio

Ben jij benieuwd naar de organisatie achter het DRONGO talenfestival? Ze zoeken een stagiair!

Stagevacature: redactie, communicatie en onderzoek
Omvang: minimaal 3 dagen per week
Periode: aanvang z.s.m. tot uiterlijk 1 december 2018

Over De Taalstudio
De Taalstudio organiseert het DRONGO talenfestival en adviseert onder de titel Meertalig.nl ouders, professionals en organisaties over het omgaan met meertaligheid in onder andere onderwijs en opvoeding. Daarnaast levert De Taalstudio contra-expertises voor taalanalyse als herkomstonderzoek bij asielzoekers. We hebben een brede ervaring in het toegankelijk maken van de nieuwste onderzoeksresultaten op het gebied van taal en meertaligheid en daarin werken we samen met partners in binnen- en buitenland.

Functieomschrijving
Wij zijn op zoek naar een zelfstandige stagiair(e) die De Taalstudio ondersteunt op verschillende gebieden. Van het schrijven van teksten, het uitzoeken van actuele ontwikkelingen op het gebied van taalbeleid tot het bijhouden van onze sociale media kanalen. Twee voorbeelden van projecten waar de stagiair(e) bij zal assisteren zijn:

1. Sociale media redacteur van Meertalig.nl: Meertalig.nl is een website met informatie over meertaligheid voor iedereen die met meertalige kinderen te maken heeft. Daarnaast plaatst de redacteur regelmatig content op Facebook en Twitter (nieuws, actuele onderwerpen en artikelen over meertaligheid). 2. Verkennend onderzoek naar de Taalsector: In opdracht van de Taalunie werkt De Taalstudio aan een verkenning van de Taalsector in het Nederlandse taalgebied. De verkenning bestaat uit een eerste beschrijving van de Taalsector en het in kaart brengen van de economische sectoren waar taaldiensten en taalproducten worden geleverd.

Wat zijn je taken?
– Je ondersteunt ons lopende onderzoek naar de Taalsector met het uitvoeren van een enquête; – Je draagt bij aan de redactie van de websites Meertalig.nl en het DRONGO talenfestival;
– Je zorgt voor een prikkelende en aansprekende aanwezigheid van Meertalig.nl en het DRONGO talenfestival op sociale media;
– Je ondersteunt het DRONGO talenfestival met onderzoek naar ontwikkelingen op het gebied van taalbeleid;
– Je draagt bij aan overige externe communicatie van het DRONGO talenfestival (o.a. nieuwsbrieven)

Mede op basis van je capaciteiten, belangstelling en beschikbaarheid beslissen we samen op welk van deze taken de nadruk komt.

Wij zoeken
– Talent voor schrijven en ambitie om zich hier verder in te ontwikkelen;
– Ervaring met redactionele en/of marketingwerkzaamheden is een pré;
– Perfecte beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
– Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
– Ervaring met sociale media (Twitter, Facebook, Nieuwsbrieven);
– Iemand die zorgvuldig, zelfstandig en resultaatgericht werkt;
– Affiniteit met taal is een pré;
– Ervaring met het onderhouden van een website (CMS) is een pré;

Wij bieden
– Een stageplaats bij een uniek bedrijf waar taal centraal staat in een gevarieerd aanbod van diensten en projecten;
– Een informele omgeving binnen een bedrijfssetting, gevestigd in de Coöperatie House of Journalism;
– Zelfstandige functie;
– Zorgvuldige begeleiding;
– Expertise en netwerk op het gebied van taal en taalkunde.

Vergoeding
– Reiskostenvergoeding;
– Dagelijkse lunch met de Coöperatie House of Journalism;
– Geen stagevergoeding.

Procedure
Stuur een sollicitatiebrief en CV naar: info@taalstudio.nl
Voor meer informatie zijn we te bereiken op: 085-877 01 87