De minor Nederlands als Tweede Taal

Door Jacomine Nortier

Overweeg je in het komende studiejaar een minor te volgen? Wat dacht je van de minor Nederlands als Tweede Taal! Je maakt daarin kennis met de theorie maar óók de praktijk van het NT2-onderwijs. Niet alleen volg je onderwijs op het gebied van de theoretische kant van gestuurde en ongestuurde tweede-taalverwerving (blok 1), je ontwerpt en geeft zelf een les (onderdeel van de cursus in blok 2), je volgt een stage (blok 3) waarbij je studenten van University College helpt en begeleidt bij het leren van Nederlands, en je maakt kennis met de specifieke uitdagingen van het onderwijs aan (kinderen van) vluchtelingen (blok 4). Je wordt met deze minor geen NT2-docent, maar je vergroot met de kennis die je ermee opdoet wel je kansen op de arbeidsmarkt. Kijk voor meer informatie over deze minor op https://students.uu.nl/gw/nederlands-als-tweede-taal-nt2 of neem contact op met de coördinator Jacomine Nortier via j.m.nortier@uu.nl.