27 juni 2018
Drift 21 (zalen 0.03 en 0.32)

Protest tegen de bezuinigingen: ‘collegemarathon’

Woensdag 27 juni organiseert de protestgroep Zeg Nee! een ‘collegemarathon’ als protest tegen de bezuinigingen in de geesteswetenschappen aan de UU. De marathon vindt plaats op Drift 21 (zalen 0.03 en 0.32) en zal 12 uur duren (10:00-22:00 uur). De hele dag zal in het teken staan van de geesteswetenschappen.

Vanuit alle geesteswetenschappelijke hoeken zijn sprekers uitgenodigd. Geert Buelens, hoogleraar Moderne Nederlands Letterkunde, verzorgt een college over de studentenprotesten in 1968 (17:45-18:30 uur). Laurens Ham, universitair docent aan dezelfde afdeling, leidt samen met Daniël Klok een karaokesessie rond strijdliederen (19:45-20:30 uur). Kila van der Starre, promovendus bij Moderne Nederlandse Letterkunde, leest een ‘satirisch jargondictee’ voor met wollige beleidstaal en scheve metaforen (10:30-11:00 uur). Andere sprekers zijn onder wie Frank Brandsma, Ingrid Robeyns en Frits van Oostrom.

De marathon wordt georganiseerd door docenten en studenten van de Faculteit Geesteswetenschappen en is een oproep voor beter onderwijs. Iedereen is welkom om te komen luisteren, discussiëren en solidariteit te tonen met het academisch onderwijs.

Entree is gratis. Het complete programma vind je hieronder en hier.

Klik hier voor meer informatie over het evenement.

foto van Zeg Nee.