Utrecht in de prijzen bij Maatschappij der Nederlandse letterkunde

De Academische jaarprijzen van de Maatschappij der Nederlandse letterkunde gaan dit jaar allemaal naar (deels) Utrechtse producten. Mooi nieuws!

De bekroonde dissertatie is van Daan Rutten: De ernst van het spel: Willem Frederik Hermans en de ethiek van de persoonlijke mythologie. Universiteit Utrecht, 2016.

Het bekroonde artikel is geschreven door Lucas van der Deijl, Saskia Pieterse, Marion Prinse and Roel Smeets: ‘Mapping the Demographic Landscape of Characters in Recent Dutch Prose: A Quantitative Approach to Literary Representation’. In: Journal of Dutch Literature, 7.1 (2016), p. 20-42.

En de bekroonde scriptie is van Aafje de Roest: ‘BUURTVADERS’. Een kritische lezing van de performance van represent door vier Nederlandse hiphopartiesten. Begeleid door prof. dr. Geert Buelens en dr. Saskia Pieterse, Universiteit Utrecht.

De prijzen zullen tijdens de Laureatenmiddag op 29 september aanstaande te Leiden worden uitgereikt. Hou de website van de maatschappij in de gaten voor nadere details.

Van harte voor alle laureaten!