8 november 2018
De Brakke Grond, Amsterdam

Kom (gratis) naar de Dag van de Literatuurkritiek!

Donderdag 8 november 2018 organiseren Vlaams-Nederlands huis deBuren en literair-kritisch platform De Reactor de Dag van de Literatuurkritiek in de Brakke Grond in Amsterdam: een nascholingsdag voor docenten Nederlands van het middelbaar onderwijs. De dag zet in op literatuur en literatuurkritiek in de klas. Zes sprekers, onder wie geprezen auteurs Alfred Birney, Karin Amatmoekrim en Koen Peeters, beantwoorden vanuit eigen ervaring en achtergrond de vraag: Hoe kun je literatuurkritiek gebruiken om een meer diverse en inclusieve literatuur voor leerlingen te ontsluiten?

Ben je student en heb je interesse in literatuur en literatuurkritiek, al dan niet in combinatie met onderwijs? Meld je dan aan via dvdl@deburen.eu. De eerste tien studenten die zich aanmelden mogen gratis deelnemen. Niet bij de eerste tien? Dan kun je meedoen voor 20 euro – in plaats van de reguliere entreeprijs van 105 euro.

Voor meer informatie over de Dag van de Literatuurkritiek kun je terecht op de website van deBuren of op het Facebookevenement.