14 maart 2019
Drift 21, zaal 1.05

Stagenacht RMA Nederlandse Literatuur en Cultuur

RMA Nederlandse literatuur en cultuur presenteert: Stagenacht 2.0

Hoe kun je als letterkundige ander licht werpen op de collectie van het Nationaal Archief? Wat kun je met jouw academische achtergrond bijdragen aan het Vlaams-Nederlands huis voor cultuur en debat deBuren? Wat voor onderzoek vindt er eigenlijk plaats op instituten buiten de Universiteit Utrecht en hoe kun jij je bewegen in contexten buiten de academische muren? Ben je nieuwsgierig naar antwoorden op deze vragen? Kom dan op donderdag 14 maart naar de stagenacht van de RMA Nederlandse literatuur en cultuur. Na afloop kan er bijgekomen (en genetwerkt) worden op een borrel.

Voor de eerstejaars een uitgelezen kans om inspiratie (en voorkennis) op te doen voor hun eigen stage volgend jaar. Voor andere geïnteresseerden biedt deze avond een mooi inkijkje in wat er allemaal gebeurt in deze RMA en welke mogelijkheden er zijn voor letterkundigen in algemenere zin. Neem, als RMA-student, dus gerust een introducee mee als je denkt dat hij/zij/x geïnteresseerd is in dit programma – bijvoorbeeld in een van de vertegenwoordigde stageplekken of, als je geen concurrentie ducht, om inspiratie op te doen over de onderzochte onderwerpen.

Wat: Stagenacht RMA Nederlandse literatuur en cultuur
Wanneer: donderdag 14 maart 2019
Hoe laat: 19.30 – 21.45 (aansluitend borrel)
Waar: Drift 21, zaal 1.05
Aanmelden (niet verplicht, wel gewenst): stuur een mailtje naar Alie Lassche.

19:20   Inloop
19:30   Woord van welkom
19:35   Presentatie door Margaret Steenbakker & Sander Bax (Tilburg University)
‘Schrijvers en kranten 1880-1920: auteurschap, media en gender’