8 mei 2019
Van Ravesteynzaal (Kromme Nieuwegracht 80)

Uitnodiging symposium vroegmodern

De vroegmoderne schatkist geopend

Docenten en studenten aan het woord over hun ervaringen in de Vroegmoderne Letterkunde

In het kort

Wat: symposium waarop docenten en studenten iets over hun onderzoek vertellen

Wanneer: woensdag 8 mei, 15:00 – 16:30 uur (met aansluitend een borrel)

Waar: Van Ravesteynzaal, Kromme Nieuwegracht 80

Uitnodiging
Beste student,

Op woensdag 8 mei organiseert de sectie vroegmoderne letterkunde voor de derde keer het symposium De vroegmoderne schatkist geopend. Als student Nederlandse taal en cultuur ben je natuurlijk wel bekend met de vroegmoderne tijd. Je weet wat de grote werken zijn en je kent de belangrijke begrippen. Ook heb je waarschijnlijk al wel enige ervaring met vroegmodern onderzoek. Als je wil weten wat er allemaal kan op vroegmodern gebied dan moet je zeker naar dit symposium komen!
De vroegmoderne schatkist geopend
gaat over al het vroegmoderne werk dat aan de Universiteit Utrecht verzet wordt. Tijdens het symposium zullen bachelorstudenten, masterstudenten en onderzoekers van de sectie Vroegmoderne letterkunde presentaties houden over het onderzoek dat zij doen of over projecten waaraan zij meewerken. We pakken daarbij de hele breedte mee: van een digitaliseringproject op het Meertens Instituut tot religieuze zedenprekerij! Op die manier krijg je een prachtige dwarsdoorsnede te zien van het vroegmoderne onderzoek dat er in Utrecht plaatsvindt.

Je hoeft echter niet alleen te luisteren naar presentaties, er is ook volop gelegenheid om in gesprek te gaan. Na elke presentatie is er mogelijkheid voor vragen en opmerkingen en aansluitend aan het symposium is er een borrel waar je uitgebreid na kan praten over de vroegmoderne tijd, vroegmodern onderzoek en natuurlijk ook over allerlei andere dingen. De vroegmoderne schatkist geopend is daarmee de perfecte plek voor iedereen die geïnteresseerd is in de vroegmoderne tijd en voor iedereen die erover nadenkt misschien wel iets te willen gaan doen met vroegmodern onderzoek!

Als het volledige programma bekend is, zullen we zowel via een mail als in het bijbehorende Facebook-evenement (https://www.facebook.com/events/2288870611435307) hierover een update plaatsen. Vergeet niet om in het Facebook-evenement aan te geven dat je komt en je geïnteresseerde vrienden uit te nodigen! Mocht je inmiddels van Facebook vertrokken zijn, maar wel interesse hebben om te komen, stuur dan even een mailtje naar j.a.vandalfsen@uu.nl; dan weten wij op hoeveel mensen we moeten rekenen!

Tot de 8e!

Hartelijke groet namens de afdeling Vroegmoderne Letterkunde,