Vacature: stageplaats bij De Nieuwe Oost

De Nieuwe Oost

De Nieuwe Oost is een onbegrensd productiehuis in Oost-Nederland. De Nieuwe Oost is er voor makers: theatermakers, choreografen, schrijvers en muzikanten. Wij bieden een plek waar mag worden geëxperimenteerd en een platform waar makers elkaar kunnen ontmoeten. Onze makers worden gecoacht bij de ontwikkeling van een zelfstandige beroepspraktijk, en staan midden in de samenleving. Ze geven workshops in asielzoekerscentra, verzorgingshuizen en op scholen. Daarnaast organiseert De Nieuwe Oost makersmeet-ups, open repetities en debatten met wetenschappers en maatschappelijke organisaties. We publiceren boeken, releasen muziek en bedenken, maken en organiseren festivals, voorstellingen en concerten.

Bij De Nieuwe Oost | Wintertuin ligt de nadruk op schrijven. Twee keer per jaar organiseren we een literair festival, in Nijmegen (Wintertuinfestival) en Arnhem (Nieuwe Types). Verder maken we het hele jaar door programma’s rondom schrijven, schrijvers en literatuur. De Nieuwe Oost | Wintertuin bestaat uit een hecht en enthousiast team van ongeveer twintig mensen: schrijvers, redacteuren, programmamakers, producenten, ontwerpers, marketeers, een administratief medewerker en natuurlijk stagiairs. Kijk hier voor meer informatie.

Stage

Wij zijn op zoek naar stagiairs voor de periode tussen september en december 2019. In deze periode werken we toe naar het Wintertuinfestival, dat eind november plaatsvindt. Je kunt stage lopen bij een van de volgende afdelingen:

• podiumredactie: programma’s maken voor festivals, programma’s en projecten
  • publiciteit: communicatie en marketing voor al onze programma’s en schrijvers
  • productie: ondersteuning in de organisatie van de festivals en evenementen

Als stagiair vorm je een belangrijke ondersteuning van je afdeling en ben je betrokken bij diverse projecten. Je denkt zowel praktisch als inhoudelijk mee over de opzet, uitvoering en marketing van onze projecten. Daarnaast vergader je wekelijks mee met de gehele redactie. Voor MA-studenten is het mogelijk de stage in te zetten als een onderzoeksstage. In die functie voer je tijdens de stage ook een onderzoek uit dat inhoudelijk relevant is voor De Nieuwe Oost | Wintertuin.

Wat we zoeken

• iemand met interesse in literatuur
  • een flexibel, initiatiefrijk, zelfstandig en enthousiast persoon die graag wil leren
  • iemand die minimaal 3 dagen per week stage kan komen lopen

Wat we bieden

• een leerzame en veelzijdige stage
  • de ruimte tot het nemen van eigen initiatief en zelfstandig werken
  • een plek binnen het Wintertuinteam, waarbij je volledig meedraait
  • een kijkje achter de schermen bij uiteenlopende literaire projecten
  • een informele, flexibele en dynamische werkplek
  • een stagevergoeding van 150 euro per maand op basis van 3 dagen (incl. eventuele reiskosten)

Startmoment, duur van de stage en vaste werkdagen worden in onderling overleg bepaald. Je kunt je sollicitatie (motivatiebrief en cv) richten aan Nine Hoog Antink, via nine@denieuweoost.nl. Geef daarin ook aan bij welke afdeling je graag stage denkt te willen lopen en waarom. We ontvangen je reactie graag uiterlijk woensdag 12 juni. De gesprekken vinden plaats in de week van 24 juni.