23 september 2019
Drift 25, zaal 1.02

Optreden Zuid-Afrikaanse dichter Pieter Odendaal in Utrecht

[ENGLISH BELOW]

In het kader van de Week van de Afrikaanse roman komt Pieter Odendaal, Zuid-Afrikaans dichter, vertaler, onderzoeker en drijvende kracht achter het meertalige Spoken Word platform InZync Poetry in Kaapstad en Stellenbosch, naar de Universiteit Utrecht. Hij zal voorlezen uit zijn met de Ingrid Jonkerprijs bekroonde debuut Asof geen berge ooit hier gewoon het nie en hij zal praten over (en video’s tonen van) het bijzondere InZync-project. Ook zal hij vertellen over zijn eigen onderzoek in Brisbane naar spoken word als een manier om tolerantie in sociaalecologische systemen te bevorderen.

De lezing is in het Engels, (sommige van) de gedichten in het Afrikaans. Entree is gratis en iedereen is welkom!

In the context of the Week of the African novel (‘de Week van de Afrikaanse roman’), Pieter Odendaal, a South African poet, translator, researcher and driving force behind the multilingual Spoken Word platform InZync Poetry in Cape Town and Stellenbosch, will be visiting Utrecht University. He will be reading from his debut album Asof geen berge ooit hier gewoon het nie, which was awarded with the Ingrid Jonker Prize. He will also be talking about the  InZync Poetry project and he will show us some of the project’s video. Aditionally, he will talk about his own research on spoken word in Brisbane as a way to promote tolerance in socio-ecological systems.

The performance will be in English, and some of the poems will be in Afrikaans. Admission is free and everyone is welcome!

Monday 23 September 2019
 Drift 25, zaal 1.02