Survey OCW voor leerlingen uit de vierde klas

Als stagiair bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap doet RMA-student Luck van Leeuwen onderzoek naar een nieuwe en voor leerlingen nog meer aantrekkelijke inhoud van het schoolvak Nederlands. Hiervoor zoekt hij leraren Nederlands die les geven in 4 vmbo, 4 havo en/- of 4 vwo, en die in deze klassen een korte enquête willen afnemen. Hoe zouden deze 15-/16-jarigen het vinden om in hun lesboeken bijvoorbeeld leesstof en opdrachten te vinden over mediaoptredens van Nederlandse schrijvers, taalvariatie en taalgedrag van Nederlanders op sociale media?

• Het afnemen van die enquête kost u met uw klas maximaal 15 minuten.
  • U kunt zelf een moment vinden, tussen 18 november en eind december om dit te doen.
  • Leerlingen vullen hun antwoorden per telefoon in.
  • Dit alles anoniem en met waarborg van hun privacy.

Wilt u uw interesse om mee te doen kenbaar maken, klik dan deze link: https://survey.uu.nl/jfe/form/SV_8vrVylrSGAWwcBf