16 december 2019
Janskerkhof 15a, 0.04

Scriptievoorlichting: 16 december 17.15-18.15 uur

Op 16 december is de jaarlijkse BA-eindwerkstukvoorlichting van de opleiding Nederlands. Eerder in het collegejaar dan in voorgaande jaren, om te zorgen dat meer mensen zich tijdig op hun eindwerkstuk kunnen voorbereiden. Wees allemaal van harte welkom op Janskerkhof 15a, 0.04, op maandag 16 december tussen 17.15 en 18.15 uur (zeker de studenten uit het tweede en derde jaar die zich aan het oriënteren zijn op hun eindwerkstuk).

Dit jaar heeft de voorlichting het karakter van een vragenuur. Je kunt de aanwezigen – in elk geval zijn vanuit de docenten Wendela de Raat en Laurens Ham aanwezig, en als ervaringsdeskundige student Linde Lammers – alles vragen over schrijfproces en eindwerkstuktraject, over de timing, over welke onderwerpen je zou kunnen kiezen, et cetera.

De voorlichting is kort en krachtig, omdat je zelf al heel ver kunt komen in de praktische en inhoudelijke oriëntatie op de scriptie. Wat we je aanraden te doen als je aan het nadenken bent over je eindwerkstuk – en zeker als je er maandag 16 december bij wilt zijn, is:

• alle informatie bekijken op de opleidingspagina. Belangrijk is vooral de Handleiding Eindwerkstuk die je daar in pdf vindt; veel van de praktische vragen over het schrijven, inschrijven etc waarmee je zou kunnen zitten worden daarin al beantwoord.
  • je oriënteren op de afdeling waar je je eindwerkstuk zou willen schrijven. Hulpmiddelen daarbij zijn de persoonlijke pagina’s van docenten bij wie je interessante vakken gevolgd hebt waarop je zou willen doorwerken in je eindwerkstuk. Met wat voor type onderzoek zijn die docenten bezig, en sluit dat ook bij jouw interesses aan? Daarnaast zullen in de loop van deze week (de week van 9 december) 5 bestanden op de opleidingspagina komen staan waarin je mogelijke scriptiethema’s per afdeling opgesomd ziet.

Het kan geen kwaad om even de mogelijke vragen die je daarna nog hebt op papier te zetten en mee te nemen naar de voorlichting, zodat je ze niet vergeet te stellen.

Graag tot de 16e!