Dr. Kila van der Starre wint Praemium Erasmianum Dissertaties 2022

Het proefschrift Poëzie buiten het boek. De circulatie en het gebruik van poëzie (2021) (beschikbaar als gratis e-boek) van dr. Kila van der Starre, werkzaam bij Moderne Nederlandse Letterkunde, heeft de Praemium Erasmianum Dissertaties 2022 toegekend gekregen.

Dit jaar zijn door de selectiecommissie uit de negenendertig nominaties vijf winnende proefschriften geselecteerd. Sinds 1988 kent de Stichting Praemium Erasmianum jaarlijks Dissertatieprijzen toe voor bijzondere dissertaties op het gebied van de Geesteswetenschappen, de Sociale wetenschappen en de Rechtsgeleerdheid. De Dissertatieprijs bestaat uit een bedrag van € 3.000 en een oorkonde. Maximaal vijf prijzen worden toegekend aan jonge onderzoekers in de geesteswetenschappen en de sociale wetenschappen die een proefschrift van bijzonder hoge kwaliteit hebben verdedigd aan een Nederlandse universiteit. Aan de betreffende faculteiten wordt gevraagd kandidaten te nomineren.

De feestelijke uitreiking vond op 7 juni 2022 plaats in de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen in Amsterdam.