Universitair Docent Didactiek van het Nederlands (0,8fte)

Het departement Talen, Literatuur en Communicatie (afdeling Nederlands) is in samenwerking met de Graduate School of Teaching (GST) op zoek naar een Universitair Docent Didactiek van het Nederlands voor de omvang van 0,8-1,0 fte. De taken bestaan uit:

• Het verzorgen van onderwijs in het cluster Talen van de Graduate School of Teaching (universitaire lerarenopleidingen), toegespitst op het terrein van het schoolvak Nederlands, en de moderne Talen in het algemeen. Vakdidactiek en Professional in de Praktijk zijn hierin centrale componenten. Klik hier voor nadere informatie over de onderwijsprogramma’s.
  • Het verzorgen van onderwijs rond educatie in de BA- en MA-programma’s van het departement Talen, Literatuur en Communicatie.
  • Studenten begeleiden in de educatieve masterprogramma’s, met name via stagebezoeken en scriptiebegeleiding.
  • Bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het onderwijs in de vakinhoudelijke modules van de Master Nederlandse Taal en Cultuur: Educatie en Communicatie.(link naar site)
  • Meewerken aan initiatieven die er zijn rond premasteronderwijs (als Alfa4all).
  • Het verrichten van wetenschappelijk onderzoek binnen een van de onderzoeksinstituten voor talen, literatuur en communicatie: Utrecht institute of Linguistics OTS externe link of Het Instituut voor Cultuurwetenschappelijk Onderzoek.
  • Bijdragen aan de versterking van de banden binnen en tussen de onderwijs- en onderzoeksprogramma’s van het departement TLC en de GST in het brede kader van “onderwijs voor professionals”. Dit doe je samen met collega’s uit TLC, de GST, de Hogeschool Utrecht en betrokkenen uit de onderwijspraktijk.

Voor meer informatie zie: https://www.uu.nl/organisatie/werken-bij-de-universiteit-utrecht/vacatures/universitair-docent-didactiek-van-het-nederlands-08-10-fte