One Book One Campus

Onder auspiciën van de Equality, Diversity & Inclusion office nodigen we tijdens de diversiteitsmaand in oktober alle studenten en medewerkers van de UU uit om Bernardine Evaristo’s Meisje, vrouw, anders (2019) te lezen. Evaristo is de eerste zwarte vrouw die de prestigieuze Booker Prize won.

Met One Book One Campus willen we via het lezen van een roman gesprekken over diversiteit stimuleren en de UU-gemeenschap versterken. Als je dit ook een mooi initiatief vindt, wil je dan je studenten en/of collega’s hierop attenderen? Dat kan bijvoorbeeld door de bijgevoegde slide te delen, of de videoclip, of naar de website te verwijzen.

Ben je docent en zou je iets met het boek willen doen in een college? In de Resource Guide vind je citaten uit de roman en discussievragen, toegespitst op verschillende vakgebieden. We zijn benieuwd naar je feedback: waren deze suggesties bruikbaar?

In oktober organiseren we drie weken lang kleinschalige leesgroepen (meet&reads) op 5 locaties in de UU, er is een creatieve wedstrijd, en op 31 oktober is Bernardine Evaristo te gast in de Openbare bibliotheek (Neude). Het begint natuurlijk bij het boek: dat is in het Engels of Nederlands verkrijgbaar in de UU-webshop (€6,-) en af te halen bij een van de 12 afhaalpunten in de UU.

Goede gesprekken over Girl Woman Other toegewenst!