Onderzoek

Studenten gezocht onderzoek Diversiteit en inclusie in de Nederlandse film- en tv-sector

• Ben jij geïnteresseerd in vragen rondom diversiteit en inclusie in de Nederlandse film- en tv-sector?

• Kijk je graag films en televisieseries en wil je meedoen aan een onderzoek in opdracht van het ministerie van OCW?

• Wil je betaald worden voor het kritisch bekijken, oordelen en met elkaar bespreken van Nederlandse film- en tv-series?

Meld je dan aan!

In het onderzoek zullen een team van 10 tot 12 studenten in duo’s met elkaar in totaal 100 films en televisieseries gaan bekijken en daarbij vragen beantwoorden over wie er in beeld komen, welke verhalen er worden verteld en vanuit welk perspectief dat wordt gedaan.

Teamleden moeten Nederlands kunnen verstaan (want het gaat om Nederlandstalige films en televisieseries) en bij de samenstelling streven we naar een divers team waarin verschillende perspectieven zijn vertegenwoordigd. Studenten van kleur worden met nadruk verzocht om zich aan te melden voor dit onderzoeksproject.

Het onderzoek zal plaatsvinden vanaf half oktober tot begin december. Je zal gevraagd worden om zo’n 10 films en/of 2 afleveringen van een televisieserie te bekijken en daarover een reeks vragen te beantwoorden.

Elk lid van het onderzoeksteam krijgt een vergoeding van 350 euro.

Wil je meedoen? Mail dan voor maandag 17 oktober een korte motivatie en een CV naar Vincent Crone (v.c.a.crone@uu.nl )