16 jul 2023 - 24 sep 2023
Utrecht

Ga deze zomer mee straatpoëzie ontdekken in Utrecht

Straatpoëzie

Wist je dat er in Utrecht meer dan 200 gedichten te vinden zijn? Ga deze zomer mee op straatpoëzieontdekkingstocht en kom meer te weten over Utrecht en poëzie. Laat je verrassen door alle taal die te vinden is op gevels, stoepjes, paaltjes en meer!

Rondleidingen

De rondleidingen worden verzorgd door enthousiaste studenten Nederlands van de Universiteit Utrecht. Op een interactieve manier nemen zij je mee langs de gedichten. Wie heeft die daar geplaatst? Waarom? Wat weten we over de dichter? En over het gedicht? Ook vertellen we over het fenomeen ‘straatpoëzie’ in bredere zin. Is het een nieuw fenomeen? En waarom bestaat het eigenlijk?

Wandelen of fietsen

Tijdens de straatpoëziewandeling en straatpoëziefietstocht nemen we je mee op een ontdekkingstocht van 2,5 uur, inclusief een halfuur pauze. De vaste tochten op de zondagen duren van 14:00 tot 16:30 uur. Voor de wandeling verzamelen we op het Domplein. Voor de fietstocht verzamelen we op het Jaarbeursplein.

Let op: voor de fietstocht moet je een eigen fiets meenemen. Met een persoonlijke OV-chipkaart kun je op het Jaarbeursplein eventueel een OV-fiets huren.

Deelname bedraagt 15 euro per persoon per wandeling of fietstocht; dit is inclusief een pauzedrankje in De Utrechtse Boekenbar.

Heb je een U-pas, studeer je Nederlands aan de UU of ben je als medewerker verbonden aan de opleiding Nederlands aan de UU? Dan mag je je aanmelden om gratis deel te nemen.

Aanmelden

Via straatpoezie.nl kun je je aanmelden voor een van de geplande tochten in juli, augustus of september 2023. Ook kun je een aanvraag doen voor een andere datum of plaats.

Kijk voor meer informatie over onze straatpoëzietochten en het aanmelden voor een tocht op: straatpoezie.nl

Straatpoëziefietstocht 16 juli 2023 | UU webshop

Straatpoëziewandeling 30 juli 2023 | UU webshop