evenement

Ontmoetingslunch Jouw Nederlands

Een flink aantal (oud-)studenten en docenten van onze opleiding was aanwezig bij de ontmoetingslunch Jouw Nederlands op 6 oktober. Locatie was de Sterrenwacht in Utrecht. De lunch werd georganiseerd door de ANV – Vereniging voor Nederlands-Vlaamse samenwerking. Het was een bont gezelschap van studenten, scholieren, schrijvers/dichters uit Nederland en Vlaanderen. Om te illustreren hoe divers het gezelschap was: aan onze tafel zat een Utrechtse student van de master Neerlandistiek, een Chinees-Nederlandse HU studente ICT, een Vlaams-Marokkaanse schrijfster/filosofe, een Utrechtse vwo scholier, een Syrische student Bestuurskunde en een docent van onze opleiding. Zo’n tafelschikking leidt tot mooie gesprekken, met of zonder de aangereikte onderwerpen. Een groot succes!