12 februari 2024
Kromme Nieuwegracht 20, 003

Documentaire Sprekende stenen

De opleiding Nederlandse taal en cultuur aan de Universiteit Utrecht en de studievereniging Awater organiseren samen op maandag 12 februari 2024 een vertoning van de documentaire ‘Sprekende stenen’ (2024) van Suzanne van Leendert. De film gaat over Utrechtse straatpoëzie en persoonlijke verhalen die Utrechters hebben bij die gedichten in de openbare ruimte.

Verschillende studenten Nederlands en universitair docent Kila van der Starre werkten mee aan de documentaire. Na de filmvertoning vindt er een Q&A plaats met de documentairemaker en het Team Straatpoëzie van de opleiding, onderdeel van de projectgroep Jeugd. Er is ook een gratis borrel.

De planning is als volgt:

maandag 12 februari 2024

16:30-17:15 uur: gratis borrel in de Foyer (Kromme Nieuwegracht 20, 003)

17:15-18:15 uur: vertoning documentaire ‘Sprekende stenen’ in de Grote Zaal (Kromme Nieuwegracht 20, 005)

18:15-18:35 uur: Q&A over straatpoëzie in de Grote Zaal, met documentairemaker Suzanne van Leendert en Team Straatpoëzie van de opleiding Nederlands van de Universiteit Utrecht

18:35-19:00 uur: gratis borrel in de Foyer

19:00 uur: iedereen heeft het pand verlaten

Entree is gratis. Aanmelden is verplicht. Het evenement is een openbaar evenement, iedereen is welkom (met een maximum van 80 personen in de Grote Zaal).

Meld je hier aan voor de filmvertoning op maandag 12 februari 2024.

Met vragen kun je terecht bij dr. Kila van der Starre: k.a.vanderstarre@uu.nl (opleidingscoördinator BA Nederlandse taal en cultuur en oprichter van www.straatpoezie.nl).

Tips:

• Op zondag 28 januari 2024 vindt de première van de documentaire ‘Sprekende stenen’ plaats in de Openbare Bibliotheek op de Neude in Utrecht. Ook die filmvertoning is gratis, waarbij aanmelden verplicht is. Klik hier voor meer informatie.
  • Wist je dat je mee kunt op wandelingen en fietstochten langs straatpoëzie in Utrecht, onder begeleiding van een gids? Klik hier voor meer informatie.