5 april 2024
Bestuursgebouw - Van Lier en Egginkzaal (Heidelberglaan 8, Utrecht)

The Grote UU/UYA Language Debat

See the programme here! Sign up for the discussion here!

(English below) Vragen over waarom, hoe en wanneer te kiezen voor het Engels of het Nederlands worden momenteel fel bediscussieerd aan Nederlandse universiteiten. De Utrecht Young Academy organiseert een tweetalige bijeenkomst voor alle medewerkers en studenten om kennis en ervaringen te delen om zo beter grip te krijgen op de complexiteit van taalkeuze en taalgebruik. Ook willen we zoeken naar creatieve oplossingen voor de besproken taalkwesties.

Datum: Vrijdag 5 April

Tijd: 14:45 inloop, 15:00-17:00 debat + drankjes tot 18:00hrs
Locatie: Bestuursgebouw: Van Lier en Egginkzaal (Heidelberglaan 8, Utrecht)

——————–
Questions of why, how and when to use English and Dutch in academia are hotly debated at Dutch universities. The Utrecht Young Academy organises a bilingual town hall meeting for all staff and students to share knowledge and experiences to foster a better understanding of complexities involved in choosing and using a specific language. It will also be a step towards generating creative solutions for the language issues under discussion.

Date: Friday April 5
Time: 14:45 pm inloop, 15:00-17:00 debate + drinks until 18:00hrs

Location: Bestuursgebouw: Van Lier and Egginkzaal (Heidelberglaan 8, Utrecht)